Στις Κάννες ταινίες γυρισμένες στην Ελλάδα με το “νόμο Κρέτσου”! Τον Αύγουστο του 2017 ψηφίστηκε ο νόμος 4487/2019 που είχε συντάξει ο πρώην υφυπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Λευτέρης Κρέτσος έχοντας ήδη συστήσει με τον νόμο 4339/2015 το ΕΚΟΜΕ. Ήταν οι δύο καθοριστικές αποφάσεις που τερμάτισαν την ανεργία στον κλάδο της οπτικοακουστικής παραγωγής, μετέτρεψαν την Ελλάδα σε ένα τεράστιο στούντιο και δημιούργησε τις παραγωγές που διεκδικούν τώρα στο 75ο Φεστιβάλ των Καννών το Χρυσό Φοίνικα με τις ταινίες «Crimes of the future» του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και το «Triangle of sadness» του Ρούμπεν Όστλουντ.
Η ταινία του Κρόνενμπεργκ είναι γυρισμένη εξ ολοκλήρου στην Αθήνα, σε παραγωγή της ελληνικής εταιρείας Αργοναύτες του Πάνου Παπαχατζή -με την στήριξη της ΕΡΤ και του Εθνικού Κέντρου Κινηματογράφου- με τους Βίγκο Μόρτενσεν, Λέα Σεϊντού, Κρίστεν Στιούαρτ, Σκοτ Σπίντμαν, Νάντια Λουτζ, Ντον ΜακΚέλαρ, Γιώργο Καραμίχο και Γώργο Πυρπασόπουλο.
Το “Τρίγωνο της Θλίψης”(Triangle of Sadness)του βραβευμένου Σουηδού σκηνοθέτη Ruben Östlund (“Ανωτέρα Βία” Το Τετράγωνο”) γυρίστηκε στην Εύβοια και Ηλεία σε συμπαραγωγή της Heretic Γιώργου Καρναβά και Κωνσταντίνου Κοντοβράκη.
Και δεν είναι οι μοναδικές παραγωγές. Πλήθος ταινιών και σειρών από την ταινία για τον Αντετοκούμπο της Disney ως και το “Techran” (Τεχεράνη”) της Apple TV με συμπαραγωτό την Cosmote TV και εκτέλεση παραγωγής από την Blonde γυρίστηκαν στην Ελλάδα, με βάση τα κίνητρα του συγκεκριμένου νόμου.
Η ομάδα του Netflix στην Αθήνα, σε συνάντηση με τον Λ.Κρέτσο
Η σημερινή κυβέρνηση εκτός από την επιχείρηση να εμφανίσει ως δικό της αποτέλεσμα την έκρηξη των τηλεοπτικών παραγωγών και των ξένων ταινιών το μόνο θετικό, που έκανε ήταν πως ανέβασε το ποσοστό επιδότησης από 35% σε 40%. Φορείς όπως η Διανέοσις, στην οποία επικεφαλής ήταν ο σημερινός υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, κατάφεραν να μην αναφέρουν το παραμικρό για τον εμπνευστή του εγχειρήματος και συντάκτη του νόμου
Όμως, την ίδια ώρα, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τη ρύθμιση για “ξένα τιμολόγια” έδωσε τη δυνατότητα σε εταιρείες από γειτονικές χώρες να γυρίζουν επιδοτούμενες απο το ελληνικό δημόσιο ταινίες και σειρές έχοντας χαμηλά αμειβόμενο προσωπικό εκτός Ελλάδας! Το πλέον εντυπωσιακό όμως είναι πως ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ -εξαιτίας της ατελείωτης έχθρας και ίντριγκας που υπάρχει στο κόμμα- στηρίζει τον αέρα και τις που έφερε ο νόμος του Λ. Κρέτσου στην οπτικοακουστική παραγωγή. Ο νόμος δημιούργησε 35.000 θέσεις εργασίας επενδύοντας 169 εκατ. ευρώ σε ταινίες και σειρές.
Ενισχυμένος βγήκε και ο κλάδος της τηλεόρασης με παραγωγές όπως “Οι Άγριες Μέλισσες” και ο “Σασμός” κι άλλες. Ηθοποιοί υψηλής ποιότητας σκηνοθέτες και σεναριογράφοι, με την οικονομική κάλυψη που έδωσε ο “νόμος Κρέτσου” βρήκαν εργασία στην τηλεόραση, παραδίδοντας εξαιρετικές δουλειές. Είναι τέτοια η δυναμική του νόμου 4487/2017 που αυτή τη στιγμή η ανεργία στον κλάδο της οπτικοακουστικής παραγωγής είναι μηδενική, ενώ διαρκώς ζητούνται και νέες ειδικότητες. Παράλληλα οι τηλεοπτικοί σταθμοί, απέκτησαν καλό ελληνικό πρόγραμμα που δίνει υψηλές τηλεθέασης .