Τι μπορούμε να κρατήσουμε από την τηλεοπτική σεζόν 2020-21 που μας “αποχαιρετά”; Με πληθώρα προγραμμάτων να μεταδίδονται υπάρχουν αυτά που ξεχώρισαν για την ποιότητα τους και ορισμένα εξ αυτών συνάντησαν και την ανταπόκριση του κοινού.
-Οι “Άγριες Μέλισσες” του Λευτέρη Χαρίτου. Και η δεύτερη σεζόν της σειράς εποχής του ΑΝΤ1 ξεχώρισε για το υψηλό επίπεδο ερμηνείας και εκτέλεσης, παρά τις εναλλαγές στο σενάριο. Στοίχημα η τρίτη σεζόν για τους συντελεστές να να ανταποκριθεί στις προσδοκίες του κοινού. Σημειώνεται πως η σειρά επιδοτήθηκε από το νόμο Κρέτσου και στις δύο σεζόν, με ορατά τα αποτελέσματα όχι μόνο στις θέσεις εργασίας, αλλά και το εξαιρετικό ήθος της παραγωγής.
“Η Μάχη της Κρήτης: <<Επιχείρηση Ερμής>>”: Ένα διεθνούς επιπέδου ντοκιμαντέρ 4 επεισοδίων για τα 80 χρόνια από την αεραπόβαση των γερμανικών στρατευμάτων στο νησί, την αντίσταση των συμμαχικών δυνάμεων και του Κρητικού λαού στους εισβολείς που πληρώθηκε με πολύ αίμα, σε αντίποινα και κάψιμο χωριών. Το καλύτερο ντοκιμαντέρ που έχει γυριστεί τα τελευταία χρόνια στη χώρα και μπορεί να συγκριθεί με παραγωγές διεθνών τηλεοπτικών δικτύων για το θέμα. Ισορροπεί ανάμεσα στη συγκίνηση από τις μαρτυρίες των επιζόντων, την ακρίβεια των γεγονότων όπως προσδιορίζονται από τους ιστορικούς και τον πόνο που κουβαλάει.
-“Έτερος εγώ: Κάθαρσις”. Και ο δεύτερος κύκλος της αστυνομικής σειράς,διατήρησε την ένταση και την αγωνία του πρώτου κύκλου, ξεχωρίζοντας κυρίως για το σενάριο του Σωτήρη Τσαφούλια και της Κατερίνας Φιλιώτου. Μέσα από τους μύθους που διατρέχουν την ελληνική μυθολογία και ο δεύτερος κύκλος διηγείται μια ιστορία του σήμερα, με εξαίρεση ίσως τους serial killers που αποδίδουν δικαιοσύνη. Στην Ελλάδα, ως γνωστόν, δεν αποδίδεται δικαιοσύνη. Και στην περίπτωση αυτή της σειράς ο “νόμος Κρέτσου” στήριξε το εγχείρημα.
-“Το αίνιγμα της Κέρου”: Η ΕΡΤ επιχείρησε να ρίξει φως σ’ ένα από τα πιο μεγάλα αινίγματα της αρχαιότητας, με μια εσωτερική παραγωγή υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών, με το συγκεκριμένο επιστημονικό ντοκιμαντέρ Η δημοσιογράφος της ΕΡΤ Αντριάνα Παρασκευοπούλου, μέλος της ανασκαφικής ομάδας την περίοδο 2018-2019, κατέγραψε την ανασκαφή που πραγματοποιείται στο νησί από τη Βρετανική Αρχαιολογική Σχολή και το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, υπό τη διεύθυνση του Λόρδου Κόλιν Ρένφριου και του Δρ. Michael Boyd σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και τον Προϊστάμενό της Δημήτρη Αθανασούλη. Η σύγκριση με το ντοκιμαντέρ συμπαραγωγής Cosmote TV-National Geograpic που είναι επίσης μια καλή παραγωγή δικαιώνει το εγχείρημα της δημοσιογράφου
-“Σιωπηλός δρόμος”: Με φιλοδοξίες και ενδιαφέρον για την κατάληξη της υπόθεσης, η σειρά του Mega είναι πάνω από το μέσο όρο των παραγωγών. Οι αδυναμίες όμως στο σενάριο και στην παραγωγή δεν έφερα την εκτίναξη της σειράς η οποία παρουσιάστηκε πως είναι επιπέδου Netflix. Και εδώ ο “νόμος Κρέτσου” στήριξε τους συντελεστές και το κανάλι.
-“Μουσικό Κουτί”. Η παραγωγή είναι άρτια και το ντουέτο των Νίκου Πορτοκάλογλου και της Ρένας Μόρφη βρήκε ρυθμό μετά τα πρώτα επεισόδια. Οι τόσες διασκευές κουράζουν και έχουν πάψει να αποτελούν ένα στοιχείο καινοτομίας. Η εκπομπή της ΕΡΤ1 είναι καλή σε γενικές γραμμές, αλλά παραμένει συντηρητική.
-“Η Τέχνη του Δρόμου” της ΕΡΤ3 είναι “η πρώτη ταξιδιωτική εκπομπή τέχνης που αφήνει το δικό
της μοναδικό graffiti σε κάθε τόπο που επισκέπτεται”. Εδώ δεν υπάρχουν τα διπλά πλάνα της “τηλεοπτικής σχολής Σταύρου Θεοδωράκη” που ακολουθούν παρουσιάστριες και παρουσιαστές στις εκπομπές που παρουσιάζουν. Ο street artist Same84 έφερε φρέσκο αέρα στην τηλεόραση και είναι από τις λίγες εκπομπές της ΕΡΤ που συνομιλούσε με νέους. Επίσης άφησε κάτι ωραίο στους τόπους που επισκέφτηκε. Δώδεκα
graffiti σε Σύρο, Λεωνίδιο, Τήνο, Σπάρτη, Καλαμάτα, Τρίκαλα, Ιωάννινα, Έδεσσα, Βόλο, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Κέρκυρα