ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Άδειες του 1993 στην TV από την κυβέρνηση Κ. Μητσοτάκη, χωρίς οικονομικό αντάλλαγμα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

του Βασίλη Κουφόπουλου

Οι πρώτες οριστικέςς άδειες χορήγηθηκαν, από το ΕΣΡ  στις 10.9.1993, επί κυβερνήσεως  Κωνσταντίνου Μητσοτάκη χορηγούνται  χωρίς οικονομικό αντάλλαγμα άδειες. Οι άδειες ήταν τοπικής και εθνική εμβέλειας.  Συγκεκριμένα

“ ειδική άδεια για τεχνική δικτύωση” προκειμένου να αποκτήσουν “εθνική εμβέλεια”  έλαβανμ οι εταιρείες:

1.ΑΝΤΕΝΝΑ TV Α.Ε. ΑΝΤ-1

2. ΝΕΟ ΚΑΝΑΛΙ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ Α.Ε., -NEW CHANNEL (ανεστάλη χρόνια αργότερα)

3. ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΑΕ” ΚΑΝΑΛΙ 29, (σημερινό Alter)

4. ΝΕΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΑΕ (σημερινό Star)

5. ΞΕΝΙΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΑΕ SEVEN X”, (σημερινός Σκάι TV)

6. ΤΗΛΕΤΥΠΟΣ ΑΕ MEGA>CHANNEL.

 

Άδεια ίδρυσης και λειτουργίας τηλεοπτικού σταθμού τοπικής εμβέλειας στην περιοχή Θεσσαλονίκης” και “ ειδική άδεια για τεχνική δικτύωση” “στην περιοχή κεντρικής Μακεδονίας” έλαβαν- χωρίς να καταβάλλουν οικονομικό αντάλλαγμα-   οι εταιρείες:

1.ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, ΘΕΑΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ TV 100”

2. ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΦΟΙ ΚΑΡΑΒΑΣΙΛΗ ΚΑΙ ΣΙΑ Α.Ε. <<ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ TV>> . (συμφερόντων σήμερα της οικογένειας Κυριακού)

 

Άδεια ιδρύσεως και λειτουργίας τηλεοπτικού σταθμού στην περιοχή Αττικής έλαβαν- χωρίς να καταβάλλουν οικονομικό αντάλλαγμα- οι εταιρείες:

1.CITY NEWS A.E. TELECITY”

2. “ΤΗΛΕΤΩΡΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ-ΤΗΛΕΤΩΡΑ” (σημερινό Nine)

 

Μετά την πτώση της κυβέρνησης Μητσοτάκη στις 31 Δεκεμβρίου 1993, δυο μήνες μετά τις εκλογές ο υφυπουργός Προεδρίας Ε. Βενιζέλος και ο υπουργός Μεταφορών & Επικοινωνιών Γ. Χαραλάμπους τροποποίησαν  την 94841/15.9.93 απόφαση ως εξής:

“Επιτρέπουμε και στους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς

-“ΕΡΜΗΣ -ΣΚΑΪ Ραδιοτηλεοπτικά Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας ΑΕ<<SKY 100,4>> Ελληνική Δορυφορική Τηλεόραση ΕΔΤ” (σημερινός Alpha)

και “ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΑΕ-902 Αριστερά στα FM” (σημερινό Epsilon TV )

να εκπέμπουν στα κανάλια που χρησιμοποιούν και εκπέμπουν “ . Κατά τα λοιπά “ το σύνολο των υποποίπων συχνοτήτων (καναλιών) της ζώνης VHF και UHF” παραχωρείται “προσωρινά στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ (ΕΤ)”.

Και σε αυτή την περίπτωση δεν καταβλήθηκε οικονομικό αντάλλαγμα υπέρ του δημοσίου.

Ένα εξάμηνο αργότερα στις 10 Φεβρουαρίου 1995 ο Υφυπουργός Μεταφορών & επικοινωνιών Δ. Αλαμπάνος και ο υπουργός Τύπου & ΜΜΕ Ε. Βενιζέλος αποφάσισαν :

“Επιτρέπουμε στην εταιρία “ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΦΟΙ ΚΑΡΑΒΑΣΙΛΗ ΚΑΙ ΣΙΑ ΑΕ.-ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ TV “, “να εκπέμπει στους ακόλουθους τηλεοπτικούς διαύλους από τις αντίστοιχες θέσεις εκπομπής μέχρις ότου να γίνει απονομή ή εκχώρηση συγκεκριμένων διαύλων για το νομό Αττικής σε όλους τους κατόχους των αδειών:

αριθμός διαύλου                     θέση εκπομπής

26 (είκοσι έξι)                             Υμηττός

37(τριάντα επτά)                         Πάρνηθα

65 (εξήντα πέντε)                         Αίγινα»

Βασίλης Κουφόπουλος
Καλύπτω το ρεπορτάζ των ΜΜΕ από το 1993 και παράλληλα ασχολούμαι με την Αθήνα.

Leave a Reply